Sunday, December 11, 2011

tintec 2008 sungai besar bersama kolej 10

saje nak bercerite satu kisah dahulu kala..
masa program nie, aku dengan berbesar hati buat pertama kalinya jadi ajk peralatan..
dalam progrm nie, aku bersama kawan2 aku join jadi anak angkat bersama satu keluarga..
keluarga nie memang bahagia dianggotai oleh jang, chaoi, pjol & mama kesayangan mereka..
emmm, kalau nak kira kan banyak gak pengalaman manis kat sane...
ceritanya bermula bile aku ngan deorg nie tangkap ikan di sawah yg indah & permai...
pada masa tu aku ngan jang sedang memancing ikan ( jang x dapat pun ikan time tu mungkin x berbakat kot...hahahahaha)
walaubagaimanapun disebelah aku time tu ada seorang gadis yg sangat baik hati & cantik dikalangan kawan2 yg join tintec (nama dirahsiakan hehe)
tibe2 beliau dapat ikan la time tu,dan time tu beliau x reti nak keluarkan ikannye dari mata kail tersebut...secara tibe2 hati aku berasa inilah time yg plg macho untuk aku menolongnye...
lantas rakanku berkata kpd gadis tersebut " haaa abg nie (merujuk kat aku) boleh tolong"
aku pun dgn gaya yg plg macho sekali pergi ke gadis tersebut dgn harapan boleh mengorat kot time tu...hehe...lantas gadis tersebut senyum kepadaku & berkata "abg tolong saya bang"
wahhhh rasa hati nie dah bergetar gile babi laju...hahaha disaat sebelum aku tiba kpd gadis tersebut, tiba2 mamat mane tah memecut laju disebelahku dan terus ke gadis tersebut... rupe2nye ape yg ayat gadis tu ckp bkn kat aku daaa termasuk senyuman beliau tadi...
aku rasa bagaikan nak terjun je kat sawah tu, malu gile dan segala kemachoan hilang begitu sahaje... lantas kawan ku jang tergelak besar time tu.... aku pun terus balik utk meningkatkan moral yg telah down....tak pe lah tu pengalaman aku yg best juga sebab susah nak ada pengalaman yg sebegitu indah walaupun dimalukan oleh seorang gadis yg baik hati.... kepada gadis tersebut, hopefully buat master baik2....semoga berjaya dlm hidup...dan all the best kat rakan2 aku & aku...

2 comments: